Odborne kontakty

0

Prezident. – Dalším bodem je doporučení pro druhé čtení (A5-0348 / 00) Výboru pro životní prostředí, veřejné zdraví a spotřebitelskou politiku ke společnému postoji definovanému Radou za účelem přijetí směrnice.

Evropského parlamentu a Rady (9448/1/2000 – C5-0431 / 2000 – 1999/0244 (COD)) o sbližování právních a správních předpisů členských států týkajících se výroby, obchodní úpravy a prodeje tabákových výrobků ( Zpravodajka: paní Maatenová).

Maaten (ELDR), zpravodaj

Paní předsedající, je to letos podruhé, co se touto směrnicí zabýváme, a i tentokrát bylo předloženo mnoho pozměňovacích návrhů.

To by samozřejmě nebylo nutné, kdyby Rada v červnu více zohlednila, ba pokud by alespoň v nejmenším zohlednila naše první čtení a pozměněný návrh Evropské komise, který se z velké části ubíral směrem, ve který jsme doufali. . Naštěstí se od té doby celé předsednictví angažovalo, i díky zprostředkování Komise, a věřím, že se pozice trochu přiblížily.

Koneckonců, není možné vydávat zákony ve vzduchoprázdnu; Jak ukazují jednání o Rámcové dohodě o kontrole tabáku ve Světové zdravotnické organizaci, svět směřuje ke stále větší kontrole toho, co Homepage Světová zdravotnická organizace nazývá tabákovou epidemií.

Paní předsedající, jak daleko musíme v této bitvě zajít?

Jak daleko můžeme zajít? Byl jsem svědkem obav vyjádřených ve Výboru pro právní záležitosti a vnitřní trh ohledně důsledků rozsudku Soudního dvora ze dne 5. října o směrnici o reklamě na tabákové výrobky a souhlasím s tím, že důsledky pocítí i tato směrnice. , pro politiku EU v oblasti veřejného zdraví.

  1. Jsem také toho názoru, že nabyly na síle argumenty ve prospěch většího zapojení Evropského parlamentu, tedy ve prospěch větší transparentnosti, lepší demokratické kontroly.
  2. Návrh směrnice vyžadoval některé změny, které byly nyní navrženy. Je mi jen líto, že náš Výbor pro právní záležitosti a vnitřní trh nebyl schopen konstruktivně přispět k obsahu směrnice.
  3. Chtěl bych slyšet názor pana komisaře na otázku právních základů, protože se domnívám, že je důležité, aby byl jeho názor předložen na stůl.

Politický základ je jasný: harmonizovat trh a zároveň respektovat vysokou úroveň ochrany veřejného zdraví a spotřebitele na základě současných právních předpisů a pokročilého vědeckého poradenství.

pani-predsedajici-jak-daleko-musime-v-teto-bitve-zajitFungování vnitřního trhu je skutečně třeba posílit, například vzájemným uznáváním výsledků testů a rozvojem společných norem. A ti, kteří je respektují, nebudou muset splňovat další podmínky, které se liší stát od státu. U nás nejde o křížovou výpravu proti kuřákům a nechceme ani zákaz kouření.

  1. To by bylo nežádoucí a navíc nepraktické. Naším cílem je posílit individuální odpovědnost a doufáme, že pomůžeme zastavit šíření kouření mezi mladými lidmi.
  2. Podle Světové zdravotnické organizace zemře v Evropské unii každý den na následky kouření 1400 lidí, téměř jedna osoba každou minutu.
  3. Každý rok je 80 procent nových kuřáků mladších 18 let a většinu tvoří mladé ženy, které většinou kouří tzv.

lehké cigarety. Z toho plyne velký význam zákazu tohoto typu zavádějícího popisu. Tento produkt, který je nejsnáze dostupný v celé Evropské unii, je třeba kontrolovat, přesto víme o obsahu sklenice džemu a receptu na coca-colu více než o průměrné cigaretě.

Tato směrnice nám umožní jednou provždy vědět, co cigarety obsahují a proč.

V tu chvíli budete muset rychle přejít na společný seznam povolených přísad, jaký existuje ve Spojeném království, Francii, Belgii a Německu, i když v neúplné podobě. Vidím však určité váhání ze strany Komise a nechápu proč.

Náš parlament žádá o příslib, že tento seznam bude skutečností do roku 2005, alespoň během mandátu této exekutivy nebo v každém případě, že byl do té doby navržen. Trváme na tom, aby členské státy poskytly potřebné informace včas. U složek, které způsobují fyziologickou závislost, musí být možné uložit zákaz ještě před tímto termínem.