Poradna odborného lékaře – zyban-x-psychika – Odvykání kouření

0
Rate this post

Dobrý den, beru 4.týden Zyban a již 3.týden nekouřím. Před léčbou jsem kouřila v průměru 15 cigaret denně. Na cigarety vůbec chuť nemám, jen si na ně vzpoměnu při některých rituálech, které jsem s kouřením měla spojené. Problém, na který bych se Vás ráda zeptala se týká psychiky. Zyban je lék multispektrální, tzn. kromě léčby závislosti na kouření obsahuje i anorektika a antidepresiva. Připadá mi, že právě složka antidepresiv na mě nepůsobí nebo působí opačným způsobem.

Jde o to, že jsem hodně přecitlivělá, téměř jakákoliv připomínka nebo poznámka týkající se mé osoby se mě dotkne a mám slzy na krajíčku. Také mi připadá, že jsem začala být až paranoidně nedůvěřivá, aniž bych k tomu měla jakýkoliv důvod (v partnerském životě). Samozřejmě, když nemám co dělat, tak se mi vloudí do mysli tyto myšlenky a je zaděláno na vnitřní sebedestrukci, ale jsem schopna se od toho prací odpoutat. Bohužel nevím, jestli je to způsobené tím nekouřením, nebo jesti Zyban na mě nepůsobí, nebo jestli náhodou některé složky v mozku nespustily nějaké jiné reakce. Jsem svojí podstatou velmi energický, vyrovnaný a pohodový člověk a tyto neznámé pocity a myšlenky mě opravdu velmi znervozňují. Co si o tom myslíte? Je to dočasné? Mám Zyban vysadit?

09.07.2007 10:17 | někdo neznámý

Dobrý den. Odvykání kouření s léčbou nebo bez léčby může přivodit výkyvy v náladě, může prohloubit depresi. To, co popisujete, může být opravdu jen v rámci odvykání. Během 4-6 týdnů od zanechání kouření by se ale stav měl určitě vracet k normálu. Pokud Vám změna ve Vašem chování přijde skutečně neobvyklá a budou Vás trápit paranoidní myšlenky, je určitě na místě poradit se s odborníkem psychiatrem, který případně navrhne léčbu, nebo změnu léčby. Zyban by se měl vysadit, když se prohloubí deprese, dostaví se silné úzkosti. Hezký den.

10.07.2007 22:25 | MUDr. Kamila Zvolská