Poradna odborného lékaře – zvykacky-nicorette – Odvykání kouření

0

Je možné že po žvýkačce se mi udělalo zle 5dní jsem nekouřila, koupila jsem si žvýkačku a je mi na zvracení a to je ta 2mg.

03.12.2007 13:15 | Markét

Je to skutečně možné. Nikotinová žvýkačka se totiž žvýká jinak než žvýkačka normální. Nakousne se a odloží za dáseň, za zhruba minutu (to samozřejmě nemusíte přesně počítat), se zase nakousne a zase odloží. Když se žvýká příliš intenzivně, může se dostavit nevolnost, pocit na zvracení, škytání. Navíc nikotin uvolněný ze žvýkačky se spolyká a v žaludku, kde je kyselé prostředí, se nemůže vstřebat – žvýkačka tedy ani nemůže tolik účinkovat. Nikotin se vstřebává přímo v dutině ústní. Zkuste tedy žvýkat pomaleji. I tak je jistě mnoho lidí, kterým žvýkání z nějakého důvodu nevyhovuje. V tom případě je možno vyzkoušet stejně účinné varianty – podjazykové mikrotablety nebo inhalátor. Pěkný den.

03.12.2007 20:28 | MUDr. Kamila Zvolská