Poradna odborného lékaře – nekourim-uz-tri-tydny-a-jsem-na-warfarinu – Odvykání kouření

0
Rate this post

Dobrý den, už tři týdny nekouřím, prodělala jsem trombózu a užívám warfarín, takže kouření mi bylo zakázáno. Mám abstinenční příznaky, manžel kouří na balkóně a to je dost drastické. Může se nějaký přípravek koupit také v lékarně? Mám trochu deprese, ale snažím se je překonat hlavně prací, pořád něco dělám. Mám dvě děti, takže práce je dost. Jelikož jsem prodělala trombózu, tak už začít nechci, ikdyž to bylo z antikoncepce. Jak dlouho příznaky trvají, tři měsíce, jak píšete nebo budou postupně mizet. Děkuji za odpověď.

04.10.2007 18:06 | Marta J.

Dobrý den. Přestat kouřit by měly jednoznačně všechny ženy, které kouří, užívají antikoncepci a jsou starší než 35 let, a to právě z důvodu vyššího rizika výskytu hluboké žilní trombózy. Jisté riziko mají v tomto smyslu i ženy mladší.
Je skvělé a důležité, že jste to nyní dokázala, i když chápu, že abstinenční příznaky Vám asi trochu berou radost a optimismus do budoucna. Příznaky skutečně trvají průměrně 12 týdnů, i když chuť na cigaretu se může objevovat ještě několik měsíců po zanechání kouření. V lékárně si můžete zakoupit nikotinové náhražky (žvýkačky, podjazykové tablety nebo inhalátor). Vyberte si jednu formu a pravidelně ji užívejte, tj. až 10 žvýkaček či mikrotablet denně, nebo 5-6 nikotinových náplní do inhalátoru. Pokud byste i při této terapii stále cítila abstinenčí příznaky, pak jste asi byla silná kuřačka (nad 10 cigaret denně) a nikotin z ústních forem Vám jednoduše nestačí. Pak je na místě přidat na pár týdnů náplasti (15 mg). Odvykat se nyní doporučuje pomocí léku Champix, který je zatím nejúčinnější. Jestliže už ale máte za sebou 3 týdny abstinence, myslím, že nikotinové náhražky poslouží stejně dobře. Hodně sil.

05.10.2007 13:17 | MUDr. Kamila Zvolská