Poradna odborného lékaře – champix-psychika-pri-lecbe – Odvykání kouření

0
Rate this post

Dobrý den, přítel přestává kouřit se Champixem, užívá ho 24 dní. Již dvakrát se u něho objevilo chování, které neznám. Ve spojení s alkoholem dělal velmi ukvapené a neadekvátní závěry, celkově byl nepříjemný a nevhodně se choval a na druhý den si z tohoto stavu moc nepamatoval. Dříve se u něho nic podobného neobjevilo. Je možné, že toto může spustit Champix? Může mít při léčbě psychické problémy, či měl by vynechat alkohol?
Předem děkuji

02.12.2007 18:27 | Martina S.

Dobrý den. Psychické problémy se mohou vyskytnout během odvykání kouření i bez jakékoli léčby. Patří k abstinenčním příznakům. Stejně tak i alkohol může přechodně pozměnit psychický stav, i když k tomu nikdy před tím nedošlo. A pak jsou tu ještě možné nežádoucí účinky Champixu, mezi které může patřit např. závrať nebo ospalost. Je pravděpodobné, že uvedený stav mohla způsobit kombinace s alkoholem, protože jiné podobné příznaky se během téměř měsíční léčby Champixem nevyskytly. Pokud bude Váš přítel i nadále léčbu jinak snášet dobře, pak by se měl po dobu terapie opravdu raději vyhnout konzumaci většího množství alkoholu. Hezký den.

03.12.2007 21:13 | MUDr. Kamila Zvolská